God morgon!

Tittar på nyhetsmorgon med en varm kopp kaffe som sällskap. Vi går bra ihop, kaffet och jag. En morgon utan kaffe skulle innebära en total katastrof för min del. Jag skulle sakta avlida rent psykiskt och allt skulle vara ur balans. Jobbig tanke det där. Puh.

Det är fredag och det är inte dumt alls. Tänkte att jag skulle ha lite "fredagsmys" med mig själv ikväll. Laga lite god mat och sedan äta en massa onyttigheter och samtidigt känna hur det dåliga samvetet sakta men säkert smyger sig på. Se en film och kanske ta ett glas vin eller två. Ja, ni förstår.

Det känns dock aldrig bra att lyxa till en fredagkväll om man inte har förtjänat det. Därför ska jag se till att fixa allt som står på en liten gul lapp som jag har uppklistrad här på väggen. Det är saker som jag tydligen måste göra. Saker som jag själv skrivit ner men ändå "glömt" bort att göra. På lappen står det:

Måste göras!

Tvätta!
Dammsuga/damma
Skriva klart rapporten
Skicka in jobbansökningar
Handla


Ja, ni ser själva. Jag antar att tvättningen är viktigast eftersom jag har formulerat ett utropstecken efter befallningen. Med tanke på den 2 meter höga tvätthögen som ligger här på golvet kan det nog vara en bra idé.

Well, tvättstugan, here I come!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0