Gray

Det är en ganska trist och grå dag, det här. Regnet faller samtidigt som det bildas en slags mur mellan himmel och jord. Mörka moln sammarbetar långsamt för att bygga upp den där muren. "Tillträde förbjudet!" skriker dom där uppe. Muren måste vara tjock och stadig, solen får absolut inte lysa igenom och glädja oss människor. Jag hoppas att solens starka strålar knäcker den där muren ändå. Helst idag.

Jag har ringt runt lite och sökt jobb idag. Det har väl gått sådär, kan man säga. Det är inte så lätt att få jobb som man kanske tidigare har trott. Jag väntar fortfarande på svar på några ansökningar som jag skickade in för en månad sen eller så. Jag håller tummarna.
Jag funderar mycket på framtiden. Ibland funderar jag för mycket och det är inte bra. Jag känner ångest blandat med en viss rädlsa. Något som jag har lärt mig att hantera.
Å andra sidan, man ska tänka positivt. Faktum är att det faktiskt är jag som har kontrollen över min framtid. Med tanke på det ska jag banne mig kontrollera det rätt och samtidigt göra så gott jag kan för att lyckas.
Man skall vara glad!

Word of Wisdom: GADDAKYLFA - tung spikklubba som våra förfäder nyttjade



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0