Sommarkväll.



Till min stora förvåning upptäckte jag idag att jag bor 1 km från en vacker sjö. Det finns även en fin stig runt sjön och det ska jag utnyttja väl. Äntligen ett härligt och dugligt spår att springa på! Jag tog en kvällspromenad runt denna sjö ikväll. Det var härligt, det. Nu när sommaren är på ingång växer även saknaden efter småland mer och mer. När det är vinter bryr jag mig inte om vart jag befinner mig i landet. Men nu, sommaren i småland är fin. Sjöarna och skogarna, där min barndom och trygghet skapades. Stockholm är såklart fint på sommaren också och det är ingen brist på sjöar eller skogar. Det gäller bara att hitta dem. Nu har jag hittat min sjö och skog. Dit ska jag gå när jag får känslan av att massmörda allt som heter bilar, bussar och människor.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grillkväll i sommar i Småland med barndoms vännen Mimmi? :)

2011-04-23 @ 19:20:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0