Otippat.

Tänk dig att man ligger och sover men plötsligt vaknar av ett fruktansvärt oljud. Någon skriker och det är utan dess like! Man blir rädd men ändå nyfiken, såklart. Man tar sig upp ur sängen och kisar mot klockan. Man tror sig uppfatta tiden men glömmer bort den lika snabbt. Ljudet kommer från köket där dörren är stängd. Man knackar och plötsligt svarar någon.

-Ja, hallå?
-Vem där?
-Hurså?
-Vadå hurså? Vad skriker du om?
-Jag brände mig på plattan när jag skulle steka ägg.
-Vem är du då?
-Det är ointressant.
-Det är intressant i högsta grad ska jag tala om för dig! VEM ÄR DU OCH VAD GÖR DU I MITT KÖK?
-Jag steker ägg.
-DU SA DET MEN VEM ÄR DU FRÄMLING?!
-Jag är döden.
-Jaha, okej.
-Nöjd?
-Ja. Godnatt.
-Godnatt.
-Och du, sätt på fläkten. Det luktar bränt ägg i hela lägenheten.
-Det ska jag göra. Ursäkta.
-Det är lungt, godnatt då.
-Godnatt.

En rolig tanke bara. Jag gillar otippade händelser och konversationer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0