Julen närmar sig

Jag ser ut genom fönstret och se där, det snöar! Jag blir otroligt extralherad och tänker att nu är det inte långt kvar till jul! Nu ska det byggas snögubbar och snölyktor som aldrig förr. Visst, det är 10 månader kvar till julafton men ändå, julkänslan kommer tidigt i år! Kanske är det ett tecken på att jag ska planera julen mer noggrant detta året. Jag åker kanske till och med in till stan senare idag för att påbörja inköp av julklappar? Ja, så får det bli.
Måste hitta en fin gran också. En gran som inte barrar. Jag får vattna den med omsorg och lägga sockerbitar i vattnet som farsan gjorde för i tiden. "Granen håller sig oppe och behåller sin fina gröna färg längre", sa han belåtet.

Skinkan väntar jag med ett par veckor men när jag väl köper den ska det vara en stor och saftig jäkel. Det lär vara för tidigt att tillaga den så jag får helt enkelt frysa in den. Har dock en liten frys vilket helt enkelt medför att jag får köpa en större. Det blir fint, det.

Nu ger jag mig ut i skogen med yxan. Här ska det huggas en gran!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0