En miniräknare och en sol.



Ser ni vilken nostalgi? Hittade denna miniräknaren på jobbet och blev otroligt extralherad! En TI-106! Jag hade en sådan miniräknare när jag gick på lågstadiet. Det var min kära ägodel som jag knapprade på varje lektion. Kul!



Denna vackra bild tog jag idag när jag och en kollega var i Bålstad och jobbade. Såhär löd konversationen innan bilden togs:

Mathias: Se där, vad fint!
Jag: Ja verkligen. Sol och allt.
M: Ja, det var länge sen man såg solen sådär fint vid horrisonten.
Jag: Man kanske ska ta en bild. Det är ju fint.
M: Ja, vänta tills mannen där borta har gått förbi bara.
Jag: Varför?
M: Han lär väl tro att vi är bögar. Två män som står här och tittar på en solnedgång.
Jag: Du har rätt.
M. Okej, bra. Nu går han. Ta en bild så drar vi sen.

Kommentarer
Postat av: Sandra

oh.. känner oxå igen miniräknaren.. s-ryd for life;)

2011-01-26 @ 23:54:54
Postat av: Tobias

Oj, Ti-106. Trodde inte de fanns längre...

2011-02-03 @ 22:51:58
URL: http://www.calculator.nu/swe.htm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0