Kurre

Tänkte dela med mig av en komisk konversation som jag deltog i för några veckor sen. Jag fick ett samtal av en otroligt stressad och förvirrad kund som talade väldigt snabbt och osammanhängande. Poängen är den att jag hade svårt att lokalisera hans dialekt då det lät som en blandning av skånska och danska.
Låt oss säga att han hette Kurre då jag faktiskt inte minns vad han hette. Eller rättare sagt, hörde.

Kurre: Ja hallåeee! Mitt namn äaer mummel mummel och jag ringer från SATS i mummel mummel.
Jag: Hejsan! Ursäkta, men vem var det sa du?
Kurre: Mummel mummel.. Jo du, vi har pråoobleem med en dator häer mummel mummel mummel.

Någonstans här får jag bara en känsla av att han är dansk så jag säger:

Jag: Du får ursäkta, men kan du tala lite långsammare. Jag är väldigt dålig på att förstå danska.
*Tystnad*
Kurre: Jaooohaa men jag aer inte fråon Dannmarrk. Jag äaerr från Malmoe.
Jag: Jaha, ursäkta!

Lite pinsamt va? Till slut löste det sig och vi sa farväl.

Kommentarer
Postat av: emelie

Haha sjukt roligt!!! Daniel du får gå någon kurs ;)

2011-01-14 @ 17:28:20
Postat av: Emelie

Helt sjuk kul... SKulle lika gärna kunnat vara jag som var du i det läget.

2011-01-18 @ 22:34:59
URL: http://emeliethalin.blogg.se/
Postat av: Emelie

håller med. sjukt kul.det kunde lika gärna varit jag som var du i det läget.!

2011-01-18 @ 22:37:05
URL: http://emeliethalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0